ÛÙ… اور Ûمارا آن لائن تعلیمی نظام Û”Û”Û”Û”Û” Ø+اÙظ زبیر
تعلیمی ادارے بند Ûونے پر طلباء Ú©ÛŒ خوشی دیکھ کر Ú©Ú†Ú¾ لوگوں Ú©ÛŒ سنجیدگی، قوم Ú©ÛŒ Ø+الت زار پر اÙسوس اور بطور قوم علمی معیار Ú©ÛŒ تنزلی، سب Ú©Ú†Ú¾ Ø+یرت Ø²Ø¯Û Ú©Ø± رÛا ÛÛ’Û” تنقید کرنا واقعی بÛت آسان ÛÛ’Û” اگر تعلیمی اداروں Ú©ÛŒ بندش Ú©Ùˆ ایک طر٠رکھ کر طلباء Ú©ÛŒ خوشی Ú©Û’ پیچھے Ú†Ú¾Ù¾Û’ Ø+قائق تلاش کرتے تو Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ø¨Ûتر تھا۔
سال 2020 سے اب تک پاکستان Ú©Û’ تقریبا تمام تعلیمی اداروں کا نظام آن لائن ÛÛ’ØŒ ان میں سے 80 سے90 Ùیصد ایسے تعلیمی ادارے Ûیں جنÛÙˆÚº Ù†Û’ Ûزاروں روپے ماÛØ§Ù†Û Ùیس لینے Ú©Û’ باوجود اپنا آن لائن سسٹم بÛتر Ù†Ûیں کیا ØŒ ان Ú©ÛŒ نااÛÙ„ÛŒ کا نقصان سراسر طالبعلم کا ÛÛ’ØŒ اگر طالبعلم اتنا Ù¾ÛŒØ³Û Ø®Ø±Ú† کرنے Ú©Û’ باوجود بھی لیکچر سمجھ Ù†Ûیں پا رÛا تو اس کا منÙÛŒ اثر امتØ+ان میں اس Ú©ÛŒ کارکردگی پر Ù¾Ú‘Û’ گا، آخر میں عموما Ûوتا ÛŒÛÛŒ ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ù…ØªØ+ان میں خراب کارکردگی کا سارا Ù…Ù„Ø¨Û Ø·Ø§Ù„Ø¨Ø¹Ù„Ù… پر ڈال دیا جاتا ÛÛ’ØŒ Ù†Û Ø§Ø¯Ø§Ø±Û Ø§ÙˆØ± Ù†Û ÛÛŒ Ø§Ø³Ø§ØªØ°Û Ø°Ù…Û Ø¯Ø§Ø±ÛŒ اٹھاتے Ûیں۔
ÛÙ… ایسے ملک Ú©Û’ Ø´Ûری Ûیں جÛاں تعلیمی اداروں میں پریکٹیکل کروانے کیلئے ساز Ùˆ سامان ÛÛŒ میسر Ù†Ûیں۔ جو تھوڑی بÛت پریکٹیکل گائیڈ لائن طلباء Ú©Ùˆ دی جا رÛÛŒ تھی بد قسمتی سے کورونا Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø³Û’ ÙˆÛ Ø¨Ú¾ÛŒ ختم ÛÙˆ گئی۔
اب جب سے آن لائن سسٹم آیا ÛÛ’ Ø§Ø³Ø§ØªØ°Û Ø§Ù¾Ù†ÛŒ طر٠سے بات سمجھانے Ú©ÛŒ کوشش میں کسی Ø+د تک کامیاب Ûوتے Ûیں مگر روایتی تعلیم جیسی اÙادیت Ø+اصل Ù†Ûیں ÛÙˆ سکی۔ انسانی Ùطرت کا تقاضا بھی ÛŒÛÛŒ ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ù†Ø³Ø§Ù† جسمانی وجود Ú©Û’ ذریعے بات Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ø§Ú†Ú¾Û’ انداز اور Ú©Ù… وقت میں سمجھ جاتا ÛÛ’Û”
مثال Ú©Û’ طور پر ایک کلاس میں 40 طلباء Ûیں۔ دوران لیکچر کوئی طالبعلم سوال کرتا ÛÛ’ تو Ú©Ú†Ú¾ Ú©Û’ نزدیک ÙˆÛ ØµØ+ÛŒØ+ وقت Ù†Ûیں تھا Ú©Û Ø³ÙˆØ§Ù„ کیا جائے Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û Ø§Ù† Ú©ÛŒ ØªÙˆØ¬Û ÛÙ¹ گئی اور تسلسل ٹوٹ گیا۔ اب Ú©Ú†Ú¾ آن لائن کلاسز میں استاد Ù…Ø+ترم صر٠اپنا لیکچر دیتے Ûیں، اس Ú©Ùˆ سمجھنا سراسر طلباء کا Ø°Ù…Û Ûوتا ÛÛ’ جیسے بھی سمجھیں۔
روایتی کلاس روم میں اساتذÛØŒ طلباء Ú©Ùˆ Ùوری طور پر Ûدایت دے سکتے Ûیں۔ ÙˆÛ Ø·Ù„Ø¨Ø§ جو پڑھائی میں پریشانیوں یا مسائل کا سامنا کر رÛÛ’ Ûوتے Ûیں ÙˆÛ Ù„ÛŒÚ©Ú†Ø± Ú©Û’ دوران یا ÙˆÙ‚Ù Ø´Ø¯Û Ø¯Ùتری اوقات Ú©Û’ دوران بروقت Ø+Ù„ کرسکتے Ûیں Ø¬Ø¨Ú©Û Ø¢Ù† لائن سسٹم میں ایسا ممکن Ù†Ûیں۔
آن لائن تعلیمی سسٹم میں طالب علموں Ú©Û’ تاثرات Ú©Û’ ساتھ بھی کھلواڑ Ûوتا ÛÛ’ یعنی جب تک طالب علم Ú©Û’ سوال پر تسلی بخش جواب Ù†Û Ø¯ÛŒØ§ جائے تب تک ÙˆÛ Ù…Ø·Ù…Ø¦Ù† Ù†Ûیں ÛÙˆ پاتا اگر ایسا Ù†Û ÛÙˆ سکے تو طالب علم ذاتی رائے دینے Ú©Û’ Ùقدان کا شکار ÛÙˆ جاتا ÛÛ’Û”
الغرض Ûمارے آن لائن تعلیمی نظام میں اتنے Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ù…Ø³Ø§Ø¦Ù„ Ûیں Ú©Û Ø·Ù„Ø¨Ø§Ø¡ اس سسٹم سے ÛÛŒ Ù†Ûیں Ø¨Ù„Ú©Û Ø§Ø³ عجیب Ùˆ غریب پڑھائی سے ÛÛŒ تنگ Ø¢ Ú†Ú©Û’ Ûیں اس لیے اب ÙˆÛ ØµØ±Ù Ù†Ø¬Ø§Øª چاÛتے تھے جو کسی Ø+د تک انÛیں Ø¨Ø°Ø±ÛŒØ¹Û Ø´Ùیق وزیر تعلیم Ú©ÛŒ Ø´Ùقت سے Ø+اصل Ûوئی۔ چھٹکارا پانے Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û ÛŒÛ Ù…Ø³Ø§Ø¦Ù„ تھے ان مسائل Ú©Ùˆ Ù†Û ØªÙˆ عوام الناس دیکھ رÛÛŒ تھی Ù†Û ÛÛŒ اقتدار پر بیٹھے لوگ۔
تنقید کرنے والوں Ú©Ùˆ چاÛیے تھا اپنے Ú†Ù†ÛŒØ¯Û Ø§Ù„Ùاظ Ú©Û’ ذریعے Ø+Ù„ بتاتے، مسائل Ú©Ùˆ اجاگر کرتے Ù†Û Ú©Û Ù‚ÙˆÙ… Ú©Ùˆ دو چار باتیں سنا کر کوستے۔ Ûمیں بØ+یثیت اس ملک Ú©Û’ Ø´Ûری Ûونے Ú©Û’ اپنے مسائل Ú©Ùˆ اجاگر کرنا چاÛیے اور مقتدر طبقات سے ان مسائل Ú©Ùˆ Ø+Ù„ کرنے Ú©ÛŒ اپیل کریں ØªØ§Ú©Û Ø¢Ø¦Ù†Ø¯Û Ù…Ø´Ú©Ù„ Ø+الات میں Ûمیں ایک دوسرے Ú©Ùˆ Ø°Ù…Û Ø¯Ø§Ø± Ù†Û Ù¹Ú¾Ûرانا Ù¾Ú‘Û’Û”